woensdag 6 april 2011

8 ► hoe vul ik mijn blog tijdens de vakantie

Om tijdens de vakantie onze reiservaringen te kunnen opschrijven en ook foto's mee te kunnen sturen, ben ik nu alvast een beetje aan het oefenen met mijn HTC Desire smartphone. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn, maar al doende heb ik het toch onder de knie gekregen. Op een speciaal email-adres dat ik heb aangemaakt stuur ik teksten en foto's naar blogger.com en deze gegevens verschijnen dan in het opmaakmenu van mijn blog. Het is allemaal wel wat minuscuul op dat kleine schermpje, maar het lukt wel. Ik stel mij voor dat het in Namibië alleen in de steden mogelijk is om berichten door te sturen. Het voordeel is wel dat ik niet afhankelijk ben van internetcafés om mijn teksten door te sturen. De foto's die ik met mijn telefoon maak hebben een resolutie van 1552 x 2592 met een grootte van gemiddeld 1.25 MB. Een poging om bewegende beelden en ook geluiden op deze manier aan de blog toe te voegen is nog niet gelukt. We zetten onze pogingen gewoon voort met de gedachte dat het uiteindelijk allemaal toch mogelijk is. Ik zal ook moeten letten op de problemen bij het gebruik van mobiele netwerken in het buitenland. Daarover ook een volgende keer meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten