donderdag 24 maart 2011

1 ► mijn eerste blog

Op deze lente-achtige dag achterin maart 2011 schrijf ik mijn eerste blog. Het is een voorbereiding op het schrijven van mijn reisbelevingen voor de komende periode: Namibië en Botswana met Richarda en Engeland met Valentijn.
De Afrika-reis is op basis van onze wensen georganiseerd door Jambo Safari Club in Diemen. De trektocht Coast to Coast hebben we geboekt bij WandelVakantie in Rotterdam.
Voorlopig zal ik schrijven over mijn voorbereidingen op onze reis door Namibia en Botswana. Hoewel ik denk weinig schrijverstalent te hebben, wil ik het toch proberen. Mijn grote voorbeeld is natuurlijk onze dochter Kirsten die al geruime tijd prachtige verhalen schrijft over haar wederwaardigheden tijdens haar reizen naar Kirgizië en andere landen die zij bezocht:
http://kirstenverpaalen.wordpress.com/author/kirstenverpaalen.
Maar er zijn ook anderen die mij hiertoe hebben geprikkeld. Bij het nadenken over onze vakantiebestemming voor 2011 heb ik vele sites bekeken en daarbij heb ik mij steeds verbaasd over de vaak prachtige wijze waarop mensen over hun reis vertellen en hun verhaal ook nog eens met mooie foto's illustreren. Dan dacht ik steeds: dat wil ik ook wel (kunnen). Enfin, ik hoop dat mijn verhalen boeiend genoeg zijn om te lezen en mocht dat niet zo zijn dan vind ik het zelf ook wel leuk om met schrijven bezig te zijn.

2 opmerkingen:

  1. Dank je wel, pap. Veel plezier met je blog! Ik volg je...
    Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sjef,
    Goed plan, ik ben benieuwd! En wat een goed idee dat je met Valentijn gaat wandelen. Als ik dat lees denk ik: ai, dat had ik met mijn vader moeten doen. Tegelijkertijd besef ik dat we dat ook hadden gedaan als we daar eerder aan toe waren geweest. Ik wens jullie alvast veel plezier in zowel Engeland als Afrika. En ik ben benieuwd naar je toekomstige schrijverijen.

    BeantwoordenVerwijderen